reklama

Marcový výlet na Máj

Dnes prinášam zaujímavý tip na výlet, hlavne pre obyvateľov Prahy a okolia ktorí by chceli vypadnúť na chvíľu z ruchu veľkomesta, ale aj pre jej návštevníkov ktorí okrem kultúrnych pamiatok radi obdivujú i peknú prírodu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Nenechajte sa zmiasť názvom článku – Máj je totiž okrem pekného jarného mesiaca aj názov vyhliadky na Vltavu neďaleko obce Teletín. A nutno podotknúť že ide o vyhliadku veľmi peknú a trúfam si odhadnúť že v jesenných mesiacoch keď sú stromy sfarbené musí byť pohľad odtiaľ prenádherný. Ja som sa sem vybral v marci ale aj tak to stálo za to.

Túru som začal príchodom autobusom do obce Štěchovice (autobusy z Prahy sem odchádzajú zo Smíchovského nádraží). Túra pokračovala za mostom hore nad obec, odkiaľ bola aj pekná vyhliadka na Štěchovice a Vltavu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu



Obrázok blogu



Chvíľu som išiel lesom...

Obrázok blogu



...po modrej značke.

Obrázok blogu



Z nej som o chvíľu prešiel na zelenú, ktorá sa onedlho pripojila na asfaltovú cestu...

Obrázok blogu



...smerujúcu na obec Krňany. Potom ale uhla na obec Třebsín. Tu moja túra odbočila doprava na žltú značku. Po klesaní ku Krňanskému potoku...

Obrázok blogu



...zase začala stúpať k chatovej osade. Po prejdení tejto osady som išiel ešte kúsok lesom...

Obrázok blogu



...kde som si vyskúšal panorámu „na výšku“.

Obrázok blogu



Po vyjdení z lesa cesta pokračovala popri lúke. Ešte sem vložím pohľad ktorý mi pripomenul báseň Ranená breza, no ak mám byť úprimný vybavuje sa mi iba v „študentskej“ verzii ktorá sa vyskytuje na internete a ktorú sem radšej nebudem uvádzať :-) (keď tak radšej v diskusii).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu



No a tu bolo nutné nájsť tú správnu odbočku doprava. Ja som tú odbočku na prvýkrát prehliadol a prešiel som sa popri kravíne skoro až do Teletínu. Vôbec to ale nebolo na škodu, lebo sa mi podarila zachytiť pekná momentka s pasúcimi sa kravami. Krava číslo 151237 evidentne privoňala na nesprávne miesto...

Obrázok blogu



…a z výrazu jej tváre bolo jasné že nabudúce to asi už neurobí :-) .

Obrázok blogu



Po nájdení správnej odbočky som ešte stále nemal vyhraté, žlté značenie...

Obrázok blogu



...je tu totiž dosť zmätočné a než som ho našiel dostal som sa na inú menšiu vyhliadku.

Obrázok blogu



Nakoniec som sa ale dostal na tú správnu. Pozdravujem JH a JK.

Obrázok blogu



No a teraz si dovolím parafrázovať jednu reklamu:

Občerstvenie na túru... 52,50,- Kč

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu



Lístok z Prahy do Štěchovíc... 20,- Kč

Obrázok blogu



Baterka pre prípadný pochod večer... 41,70,- Kč

Obrázok blogu



A takýto panoramatický vlastnoručne vyfotografovaný snímok... na nezaplatenie.

Obrázok blogu



Keďže už sa stmievalo a hľadanie takýchto malých potvoriek v prítmí...

Obrázok blogu



...vôbec nebolo jednoduché, rozhodol som sa ísť naspäť po asfaltke z Teletína cez Krňany, Třebsín až do Štěchovíc. Našťastie som s tmou počítal a vybavil som sa vreckovou baterkou. Pre istotu som však ešte pozrel v Teletíne či nejde nejaký autobus. A mal som šťastie, o 2 minúty išiel posledný do Štěchovíc :-) . Odtiaľ už nebol problém dostať sa do Prahy, autobusy chodia asi až do pol jedenástej večer.

Ešte si dovolím pripomenúť, že všetky fotky sú tu (a aj na väčšine iných mojich článkoch) uložené vo väčšom rozlíšení než sú prezentované, pre prípad že by si ich niekto chcel pozrieť detailnejšie. Nie síce v originálnom rozlíšení, ale v takom akurát na plochu.

Jaroslav Skalický

Jaroslav Skalický

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rodák z Myjavy, momentálne žijúci v Prahe. Zoznam autorových rubrík:  FotovýletyTipy a návodySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu